Moet je invoerrechten betalen voor een brommobiel uit Duitsland ?

Moet je invoerrechten betalen voor een brommobiel uit Duitsland

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (1)

Tussen de lidstaten van de EU bestaat vrij handelsverkeer dus invoerrechten hoef je niet te betalen, enkel de Duitse BTW als je particulier bent. Heb je een zaak en BTW nummer dan is er sprake van "innergemeenschappelijk verkeer" en hoef je ook geen BTW te betalen. Voor een brommobiel is ook geen BPM verschuldigd. Let wel op dat deze aan de Nederlandse eisen voldoet en het juiste EEC keurmerk heeft; anders kun je alsnog voor onaangename verrassingen komen te staan. Bij de RDW kun je daarover meer informatie opvragen.