Moet je een AM rijbewijs hebben voor het besturen van een Stint?

Of zijn bepaalde rijvaardigheidstrainingen voldoende momenteel?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Nee, je hoeft geen AM rijbewijs te hebben.
Voor de Stint gelden onder meer de volgende regels:
- je hebt geen rijbewijs nodig;
- je hoeft geen kenteken aan te vragen;
- je hoeft geen helm te dragen.

Er is één bedrijf dat Stints maakt en wanneer zij een exemplaar afleveren, wordt er een rijvaardigheidstraining gegeven aan de aanwezige bestuurders. Zo’n rijvaardigheidstraining wordt doorgaans niet gegeven aan nieuwe collega’s. Wanneer een kinderopvang nieuwe medewerkers aanneemt, zouden die voor het gebruik van de Stint altijd ingewerkt moeten worden door de oude medewerkers. Het is de vraag in hoeverre en hoe goed dit gebeurt.