Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Scooter trekt sloom wat doen?

Mijn vespa lx 50 2 takt trekt sinds een tijdje erg sloom tot ongeveer 25 km/u, daarna trekt hij weer gewoon goed. Nou heb ik al een nieuwe uitlaat geplaatst en heeft ie ook een grote beurt ( Luchtfilter vervangen, nieuwe bougie) gehad. Nou trekt ie al wel wat beter maar nog niet zoals het hoort. Eerder trok hij wel gewoon goed. Iemand een idee wat er mis is??

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou eerst je inlaatspruitstuk bij je carberateur eens kijken of die niet is gescheurt als dat zo is zuigt hij valse lucht aan en is de afstelling dus eigenlijk voor niks als je niks ziet beweeg je carb dan eens voorzichtig heen en weer dan zie je beter of er scheurtjes in zitten als dat het niet is is het vaak je afstelling qua rollertjes trekveertjes etc

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vanaf een snelheid van 25 km/h trekt hij gewoon goed.
Dat kan alleen als de motor (de krachtbron) op zich in orde is. En dat sluit dús uit dat het aan de uitlaat, het luchtfilter, of de bougie zou kunnen liggen. Of aan een onjuist mengsel door het eventuele aanzuigen van valse lucht.
Het vervangen van die onderdelen zal het slechte trekken bij snelheden onder de 25 km/h dus ook niet ineens kunnen verhelpen.

Het probleem moet hem in de centrifugaalkoppeling of in de continu variabele transmissie zitten. Meer is er hiervandaan niet over te zeggen.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Nieuwe aandrijfriem???
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding