Mijn scooter trekt niet meer ?

Ik rijd een fosti grande retro en vanmorgen trok hij ineens niet meer.
Ik heb hen vrijdag voor het laatst gebruikt en toe trok hij gewoon.
Wel heb ik in het verleden soms wel gehad dat hij iets in hield maar dat was maar voor even.
Hij start wel gewoon en loopt stationair gewoon goed maar als ik weg wil rijden en gas geef dat gaat hij iets meer toeren maken dan dan is het klaar wat zou dit kunnen zijn ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Koop je een fiets, die rijden doorgaans altijd zolang de ketting een beetje blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk de acceleratienaald in je carb verstopt is. Maar het kan ook de bougie zijn. Of een verstopt luchtfilter. Het membraan van de gasnaald kan ook gescheurd zijn. Eigenlijk genoeg zaken waardoor je scooter kan inhouden. Gelukkig is alles makkelijk zelf op te lossen. Beginnen bij de bougie en bougiedop.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het mijn bougie is dan zou hij toch ook niet starten met de elektrischstarter of wel.

Antwoorden (1)

Beste,

Als ik het zo lees kan het zijn dat de rolletjes versleten zijn.
Deze kan je opnieuw aanschaffen bij een scooter winkel.
Als het een 2 takt is en je wilt dat hij goed trekt zou ik wat lichtere rolletjes erin doen, dus stel de rolletjes die er nu in zitten zijn 3 gram, dan kan je kijken wat er gebeurt als je rolletjes van 2 gram erin doet.

Mvg, Joey

Toegevoegd na 39 seconden:
De rolletjes kunnen ook gewoon helemaal op zijn en dat ze echt aan vervanging toe zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb de rolletjes vervangen maar hij trek nog steeds niet.