Waarom stottert mijn scooter bij vol gas op koude motor ?

Eerste kilometer van mijn rit stottert de scooter. is eigenlijk altijd even lang, tot de motor warm wordt... dan rijdt hij prima. Aerox uit 2008, heeft dit trouwens gedaan sinds aanschaf van de scooter. Misschien elektrische choke? Scooter start namelijk met een klik en een kick.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (1)

Je geeft zelf het antwoord.
De choke werkt niet goed.
De motor krijgt teveel of te weinig benzine zolang hij koud is.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je moet sowieso niet vol gas wegrijden bij een koude motor je olie is dan nog niet opgewarmd en je motorblok wordt dus nog niet goed gesmeerd.