mijn minibike start, alleen als ik gas geef valt hij uit, wat moet ik doen?

ik heb een minibike gekregen uit china. En hij draait goed stationair maar valt vaak uit als ik gas geef. Als ik de choke een paar sec. dicht heb en dan weer open dan geeft hij wel een paar keer gas. Alleen dan smoort hij de motor weer als ik gas geef

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (1)

Dit lijkt mij een (gedeeltelijke) verstopte hoofdsproeier in je carburateur. Zal proberen uit te leggen waarom.

Je carburateur bestaat uit twee gedeeltes qua gasmengsel toevoer. Een stationair en een hoofdgedeelte. Op stationair begrijp ik dat hij wel start en doorloopt. Op het moment dat je gas geeft staat je luchtinlaat (venturi) open en kan er volop lucht worden aangezogen. Maar er komt geen of weinig benzine uit de (verstopte) hoofdsproeier.

Op het moment dat jij je choke gebruikt, wordt de venturie gedeeltelijk afgesloten en ontstaat er een vacuüm waardoor eigenlijk geforceerd benzine wordt aangezogen via de hoofd sproeier.

Denk dat het verstandig is om dit door een deskundige te laten beoordelen en te repareren.