wat is je verantwoordelijkheid na verkoop van scooter?

ik zal de situatie even uitleggen

wij hebben ongeveer 4 weken geleden onze scooter verkocht,deze scooter is nagekeken,er is een varioring ingekomen zodat deze weer de standaard snelheid had.
de scooter is verkocht en overgeschreven op de andere partij hun naam.
kort daarna werden we gebeld dat er speling in het achterwiel zat.
dit hebben wij netjes opgelost.
nu vonden ze hem te langzaam rijden,en hebben ze een draadje doorgeknipt waardoor de scooter sneller rijd.
nu knapte vandaag na ruim 3 weken knapt de v-snaar.
nu willen ze dat wij de kosten van 60 euro gaan betalen,en ze gaan gerechterlijke stappen ondernemen.

nu zou ik graag willen weten hoe het wettelijk zit

bij mijn weten is namelijk de nieuwe eigenaar verantwoordelijk vanaf het moment van de tenaamstelling,maar wie zou mij kunnen vertellen hoe het zit?
zijn wij nog verantwoordelijk of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ik het goed begrijp heeft de koper weer de constructiesnelheid gewijzigd, opgevoerd dus. Een draadje doorgeknipt of hebben zij zelf de varioring er weer uitgehaald. Er wordt zoveel beweerd als men geld wil zien. De constructiesnelheid voor een (brom)scooter is 45 kilometer per uur. Op deze snelheid zijn alle materialen uitgevoerd. De nieuwe koper heeft de scooter al drie weken in bezit, u bent er niet meer verantwoordelijk voor. Breken van een V-snaar kan verschillende oorzaken hebben. Gerechtelijke stappen ondernemen in een zaak van een opgevoerde scooter lijkt mij niet slim. Het is ook niet van belang of er door u wel of geen vario is teruggeplaatst. Stel dat dit niet was gebeurd, dan had de koper kunnen controleren via een proefrit dat het om een opgevoerde brommer gegaan zou zijn. Het zou dus al helemaal niet om een verborgen gebrek kunnen gaan. Het gespratel van de koper begint drie weken nadat de brommer is gekocht, betaald, gebruikt en waarvan de constructiesnelheid daarna weer is gewijzigd. Hiermee vervalt al uw verantwoordelijkheid. Toegevoegd na 25 seconden: gespratel = gespartel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100