Ik heb een ongeluk gehad op de snorfiets(geen rijbewijs), maar het was niet mijn schuld. Wat doet de verzekering hierover?

Ik heb dus een ongeluk gehad op de snorfiets, ik reed op de fietspad (een rechte weg) toen er een auto naar rechts ging afslaan (zonder te kijken)
De tegepartij die schuld had heeft geen schade aan de auto gekregen, maar mijn scooter is ''total loss'' verklaart.. Wat kan ik doen en wat doet de verzekering hierop?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wanneer iemand de weg op gaat zonder geldig rijbewijs kan dat grote financiële consequenties hebben. In de verzekeringsvoorwaarden staat haast altijd dat schade die is ontstaan wanneer wordt gereden zonder geldig bromfietsrijbewijs, niet is verzekerd Dat men denkt geen schuld te hebben is pas zeker als daar een officiële uitspraak over is gedaan hetzij door de rechter, hetzij door de verzekeringsmaatschappij. De uitspraak van de rechter en de interpretatie van de verzekeringsmij als het om betalen gaat kunnen nog wel eens verschillen. Het is de namelijk de verzekeringsmaatschappij die de voorwaarden opstelt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100