Scooter start niet, Hoe krijg ik hem weer aan de praat?

Mijn vraag is hoe kan ik hem weer laten starten

Het gaat hier om een gilera runner.
Mijn scooter wil maar niet starten, hij krijgt benzine en de bougie vonkt maar hij wilt gewoon niet aanslaan. Week geleden wou die niet meer startten dus ik even checke of de bougie wel werkte, in een andere scooter gezet en hij vonkte gewoon. Daarna nieuwe CDI gehaald en nog steeds wou die niet vonken op me scooter. Dus maar ontsteking gehaald en ja hij vonkte nu wel, maar start niet ;/

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Compressie is goed
Krijgt benzine (Deo test ook gedaan)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.7K
Rugtas24
7 jaar geleden
ik lees hier wat andere trucks: https://www.fastfuriousscooters.nl/scooter-start-niet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ruik je benzine geur ? Zo ja dan is hij verzopen . Dus even wachten . Ruik je niks ook niet aan de bougie ? Dan is je benzine op of er zit vuil in de aanvoer ( verstopt ) Bij een koude start moet je een rijk mengsel hebben maar te veel benzine ten opzichte van zuurstof werkt ook niet .

Antwoorden (1)

Wat ik altijd deed als een scooter lang had stilgestaan, en daardoor niet wilde starten, was een heel klein beetje benzine los in de cilinder doen. Dus, bougie eruit, een drupje bezine via een rietje ofzo door de opening laten vallen, snel de bougie er weer op en dan kicken.
Dat werkte meestal wel.

Verder kan je checken of de choke werkt. Ik neem aan dat er een automatische choke op zit. Deze regelt de toevoer van brandstof bij een koude en warme motor.