Wat gebeurt er als je valt op je praktijkexamen (brommer/scooter)?

Hallo, ik ga binnenkort voor mijn brommer rijbewijs maar ik heb nog maar 1x op een brommer gezeten. Dit was een schakelbrommer en het ging dus ook niet erg soepeltjes (gevallen maar geen schade). Wat als ik voor de 2e keer op een scooter stap bij de rijschool en dan val met hun scooter? Moet ik de schade vergoeden of zij?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Erna55
7 jaar geleden
Waarom ga je niet eerst op brommerrijles ?
Wanneer je het voertuig niet onder controle hebt dan zul je ook niet slagen voor je rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga ik ook, het is zo'n eendaags cursus van de ANWB met aan het eind van de dag je examen.
peterjbruins
7 jaar geleden
Je leert het sneller dan je denkt. De rijlessen worden immers op een scooter gedaan.
Onlangs heb ik ook mijn scooter rijbewijs gehaald via een dagcursus: gewoon geslaagd terwijl ik nog nooit op een brommer/scooter had gezeten.

Het beste antwoord

Een rijschool is daarvoor verzekerd. Het is immers hun risico omdat de leerlingen nog moeten leren. In een leerproces worden nu eenmaal fouten gemaakt en bij een rijschool treden dan al snel beschadigingen aan het materiaal op.
Indien leerlingen zelf zouden moeten opkomen voor schades aan voertuigen, zou niemand het risico willen nemen en zouden rijscholen geen- of veel minder werk hebben ;-)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super, dankjewel voor je antwoord!