Maakt het bij een occasion scooter (45km/h) niet uit hoeveel km's erop staan en uit welk jaar deze is zolang hij altijd perfect is onderhouden?

Ik heb interesse in een piaggio zip uit 2009 met 9500km op de teller, de dealer zegt dat je van het jaar en de kilometerstand niets merkt zolang hij altijd op tijd en precies goed is onderhouden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is een occasion, dus hij wordt door een dealer verkocht. De scooter is altijd bij deze dealer onderhouden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zelfs als een scooter perfect is onderhouden zullen er na een bepaalde kilometerstand bepaalde onderdelen zodanig versleten zijn dat ze vernieuwd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat betreft de piaggio zou ik als ik jou was nu niet kijken naar de kilometer stand , het is niet zoveel voor een piaggio tenminste is het wel een 4takt want deze is bijna onderhouds- vrij .

Wat ik wel zou laten doen als ik jou was is de kleppen laten stellen en olie verversen als dit een 4 takt is .

bij een 2 takt zou je even een stukje moeten rijden als de motor koud en warm is , wanneer je motor warm is zal je merken dat hij langzamer optrekt maar wel harder gaat en vooral letten op rare geluidjes .