Kan ik mijn scooter vrijwillig op de rollerbank laten zetten?

Ik heb een scooter gekocht en hij loop op de tellen zo'n 60 kilometer per uur.
Nou is dat volgens met net binnen de grenzen of net buiten de grenzen.
Kan ik gewoon bij het politiebureau langs om hem op de rollerbank te laten zetten zonder dat ik een dikke boete krijg als hij te hard loopt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor je mobiel, zijn er apps die nauwkeuriger zijn dan de meter op je brommer. Zo zou ik het doen.

Antwoorden (2)

60 km per uur is buiten de wettelijk toelaatbare grens en levert je een boete op als je scooter bij controle op de rollerbank wordt gezet. Je kunt de zaak natuurlijk aan de politie uitleggen en vragen of je hem mag testen. Het zou kinderachtig van de politie zijn als je ze vervolgens beboeten omdat je scooter niet voldoet, maar waarschijnlijker is dat ze je geen medewerking aan zo'n proef willen verlenen. Ga liever naar je dealer en vraag hem om de scooter af te stellen op het toegestane maximum. Ik ben ooit beboet omdat mijn scooter 53,2 km /u kon waar 52 het maximum was. Of dat nog zo geldt weet ik niet maar als je hem tussen de 45 en 50 km/u laat afstellen zit je goed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Waarom zouden ze geen medewerking verlenen?
Het blijkt soms al binnen een uur te kunnen. Daarnaast zijn er open dagen waarop je de scooter kunt laten testen.
Oom agent heeft wel andere dingen te doen dan jouw te helpen. Dus je kan het proberen maar ik geef je weinig kans.
Voor je mobiel zijn er apps die de snelheid nauwkeuriger meten dan de meter op je brommer. Zo zou ik het doen. Heb het zelf gedaan bij mijn auto.