Wat is het verschil tussen een brommobiel en een bromfiets?

Beste mensen,

Binnenkort heb ik een auto theorie examen, maar ik kan een aantal dingen niet van elkaar onderscheiden namelijk de brommobiel, bromfiets en snorfiets.

Ik dacht dat de snorfiets dus eigenlijk een brommer is dus max 25km/u kan. En de brommobiel een scooter en dus max 45km/u kan. Is een bromfiets dan een brommer?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 58 seconden:
Pardon het schoot mij net te binnen dat ik ook geen idee heb wat een motorfiets dan is, een scooter van 45km/u?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
18.7K

Het beste antwoord

Het is heel simpel. Je hebt een
snor... 25km/u
brom... 45km/u Am
motor... 130 km/u A

Dat kan een fiets, scooter of mobiel of wat dan ook zijn. Scooter en fiets geeft de vorm aan, snor/brom/motor de technisch-wettelijke limitatie aan.

Als je over een brommer spreekt spreek je over een bromfiets, maar een bromscooter heeft dezelfde eisen. Am

Een mototfiets is wat je normaliter een motor noemt. A (op je rijbewijs)

Toegevoegd na 3 minuten:
fiets= twee wielen
scooter= twee wielen met voorkant die niet meedraait
mobiel= vier wielen

Toegevoegd na 4 minuten:
Nu kan je combineren. motormobiel=automobiel

Toegevoegd na 5 minuten:
En dan heb je een B-rijbewijs nodig.

Toegevoegd na 9 uur:
snor... ook AM maar dan zonder helm.

Toegevoegd na 15 uur:
Ietwat knullige uitleg over wat een scooter is:

De 2 verschillende tussen een scooter en een fiets:
- formaat van de wielen
- hoe je erop zit, bij een fiets zit het frame en motorblok tussen je benen. Bij een scooter zit je met je benen tegen elkaar op.

Met dank aan linden015

Toegevoegd na 15 uur:
Ik bedoel IK had een ietwat knullige uitleg. :D
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ beste antwoord imo
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat bedoel je met de voorkant niet meedraait?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De voorkant van de scooter draait niet met het stuur mee. Dat deel wat je benen tegen de wind beschermt zogezegd. Een ...fiets heeft dat deel niet. Hoe dan ook een scooter is alleen maar een vorm, er is geen wettelijke regeling aan verbonden. Een scooter net zo goed snor, brom als motor zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blijft discutabel, bij motoren met een kuip draait de voorkant ook niet mee. De 2 verschillende tussen een scooter en een fiets:
- formaat van de wielen
- hoe je erop zit, bij een fiets zit het frame en motorblok tussen je benen. Bij een scooter zit je met je benen tegen elkaar op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@linden015 Toegevoegd.

Andere antwoorden (2)

pak een blaadje een maak een schema met verschillen die je kan vinden dus

-max snelheid
- 2 wieler of 4 wieler
-waar ze mogen rijden
-helm verplicht
-soort kenteken
-wat voor soort rijbewijs/ scooter bewijs je nodig hebt
enz

hieronder staan wat bronnen voor beginzetje
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe moet de vrager nu snappen wat je bedoelt? Leg eens uit wat wat is,
Bromfiets: inderdaad een ander woord voor de 'brommer', mag max. 45 km/h.
Snorfiets: eigenlijk een lichte brommer, mag max. 25 km/h.
Brommobiel: let op, dit is geen fiets maar een 45 km/h-auto.
Motorfiets: wat wij een 'motor' noemen, een tweewieler waarmee je op de snelweg mag rijden, die dus harder kan dan 45 km/h.