Ik heb mij net ingeschreven voor theorie-examen(AM) bij het cbr kan ik mij nu nog uitschrijven en geld terugkrijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

ik dacht dat je je geld niet terug kan krijgen. wel kun je je afmelden voor de ene datum en een afspraak maken voor een andere datum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VOOR DE EXAMENDATUM
"Digitale theorie-examens kunnen niet geannuleerd worden. Binnen zeven dagen voor de examendatum kunt u de afspraak wel naar een eerdere datum verzetten, als hier nog plaats is. Meer dan zeven dagen voor de examendatum kunt u het examen ook nog verzetten naar een latere datum."

NA DE EXAMENDATUM
"Als de termijn waarin het theorie-examen kon worden geannuleerd is verstreken dan kun je onder bijzondere omstandigheden examengeld terugvragen. Je moet dan binnen veertien dagen na de examendatum het volledig ingevulde en ondertekende restitutieformulier (Terugvragen examengeld Theorie-examen) opsturen met bijgevoegd een bewijsstuk.

Het CBR zal het examengeld terugbetalen (onder inhouding van administratiekosten) als je niet kon verschijnen:

- om een medische reden. Je moet een bewijsstuk meesturen. Bijvoorbeeld een kopie van de doktersverklaring of de ziekenhuisopname.

- vanwege het overlijden van één van de ouders of schoonouders, partner, kind, broer of zus, als het examen viel in de periode beginnend bij de overlijdensdag tot en met de begrafenis c.q. crematie. Je moet dan een bewijsstuk meesturen. Bijvoorbeeld een kopie van de overlijdensadvertentie of rouwkaart.

- vanwege het overlijden van zwager of schoonzus, grootouders of kleinkind, als het examen is gepland op de dag van overlijden of de dag van de begrafenis of crematie. Je moet dan een bewijsstuk meesturen. Bijvoorbeeld een kopie van de overlijdensadvertentie of rouwkaart.

- omdat je als militair op korte termijn wordt gedetacheerd. Je moet dan een bewijsstuk meesturen. Bijvoorbeeld een kopie van de oproep voor detachering of een verklaring van je commandant.

- door de geboorte van je kind op de dag vóór het examen of de dag van het examen. Je moet dan een bewijsstuk meesturen. Bijvoorbeeld een kopie van het geboortekaartje.

Het CBR vergoedt alleen het examengeld. Eventuele andere kosten zoals administratiekosten van je rijschool/opleider of kosten die je hebt gemaakt voor het inhuren van een tolk worden niet door het CBR vergoed."

"Bij een theorie-examen moet het volledig ingevulde en door de kandidaat ondertekende restitutieformulier Terugvragen examengeld theorie-examen samen met het gevraagde bewijsstuk binnen 14 kalenderdagen na het examen worden opgestuurd naar CBR divisie Theorie t.a.v. Klantenservice, postbus 7936, 5605 SH EINDHOVEN."
Computoon