Hoe zit het als je word aangereden met een scooter en het niet te repareren valt,krijg ik dan de nieuwaarde terug van de scooter?

De fout is van de tegenpartij,daar waren we het al over uit...
mijn schade word sowieso gedekt door zijn haar WA verzekering

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Je hebt zelf geen nieuw waarde verzekering dus krijg je gewoon de restwaarde of wel de actuele waarde. Jou verzekering dekt niets de tegen partij zijn verzekering betaald.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke bedankt Ronron1212!
maar kan ik ook zelf zegge dat ik het niet wil laten repareren, maar gewoon die schade\reparatie uit betaald wil krijgen om een nieuwe scooter/brommer te kunnen kopen met geld bij leggen dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
volgens mij krijg je dan gewoon net als bij een auto de dag waarde van je scooter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké top heel erg bedankt allemaal!

Het beste antwoord

Nee, helaas krijg je alleen de dagwaarde. Die wordt bepaald door de verzekering. Of kan het zijn dat je een byzondere brommer het die je voorafgaande aan het ongeluk al hebt laten taxeren door een erkend taxateur en een taxatierapport kan overleggen met een hogere waarde dan de dagwaarde.
Hetzelfde geldt ook voor auto's. Heb je een oude auto, waar je heel zuinin op bent en er nog keurig uitziet. Altijd goed laat onderhouden en er veel geld aan besteed. Krijg je een ongeluk, buiten jouw schuld. Helaas, alleen de dagwaarde. En alle investeringen die je gedaan hebt: Economisch al lang afgeschreven.