ik heb een scooter gekocht zonder kenteken ik heb alleen het framenummer en ik wil heel graag mijn kenteken weten iemand er een site voor ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (2)

Bij het RDW zul je de scooter moeten laten keuren op eerlijkheid en technische staat. Ik hoop niet voor je dat je er al te veel voor hebt betaald want een scooter kopen zonder kenteken is niet handig. De kans dat de scooter gestolen is (geweest) is erg groot.

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Een-kenteken-aanvragen-voor-een-Nederlandse-bromfiets.aspx
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Enige tijd terug (2007) moesten alle bromfietsen en scooters op kenteken gezet worden. Daarvoor reden brommers nog met een verzekeringsplaatje rond, maar deze is sindsdien vervallen.

Dat je de brommer zonder kenteken gekocht hebt betekend waarschijnlijk dat deze nooit gekeurd is voor een kenteken. Anders had je er immers op zijn minst kentekenpapieren bij gehad en dus een kenteken gehad. Dus met je framenummer zal je ook geen 'hits' voor het kenteken krijgen. U moet de brommer nu ter keuring aanbieden bij het RDW waarna de brommer een kenteken kan krijgen mits deze in goede staat verkeerd.

Aan deze keuring zijn kosten verbonden, die in de bron genoemd staan.