Scooter wilt niet opstarten door het elektrisch kickstart, Wat te doen?

Ik had laatst een scooter gekregen van zo'n vriend van mij. De scooter had daarvoor al een lange tijd stilgestaan, (dus niet opgestart of mee gereden). De scooter kan wel opstarten door te gaan kicken dat is geen probleem maar de elektrische kickstart doet het niet. Zou er een nieuwe accu er in moeten? Of moet er wat anders aan gebeuren? voor de rest doet hij het wel. hij rijdt opzicht wel goed. Maar kicken heb ik ook geen moeite mee. 1/2 x kicken en hij is opgestart. Maar de elektrische kickstart doet het niet.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (2)

Ik denk dat je bedoelt de elektrische start? Wat voor scooter is het? Veel oudere scooters hebben problemen met de elektrische start. Hoor je wel iets al je hem probeert elektrisch te starten of is het dan hellemaal stil? als je niks hoort kan het je relais zijn. Als je hem wel hoort draaien kan het zijn dat hij te weinig kracht heeft omdat bijvoorbeeld de koplampunit teveel stroom vraagt. Dit zou inderdaad dan ook aan je accu kunnen liggen.

Hier heb je nog een hele guide hoe je alles naloopt:

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=446114

Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de startmotor de motor wel doet draaien maar hij niet aanslaat
kan het aan de accu liggen en als die ook goed is kan het de krukas zijn
die te veel weerstand geeft en dus een te lage startsnelheid.