Is het rijden op een scooter met inbeslagenomen kentekenbewijs een overtreding of een misdrijf?

Door een overtreding is het kentekenbewijs van een scooter inbeslagenomen. Als ik nu op die scooter zou rijden met inbeslagenomen kenteken papieren is dit dan alleen een bekeuring of echt een misdrijf (zoals rijden met inbeslagenomen rijbewijs).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Rijden op een scooter waarvan het kentekenbewijs is ingevorderd is een misdrijf en kan de intrekking van je rijbewijs betekenen en verbeurdverklaring van de scooter.