hoe ziet een brommer en een scooter uit?

ik zie heel vaak op google dat er plaatjes tussen staat van een scooter terwijl het een brommer is en anders om ook maar nu begin ik te twijfelen wat is eigenlijk een scooter en een brommer dit is een scooter /Users/alexander/Desktop/YamahaNeosBlauw09.jpg
deze vraag werd al een keer eerder gesteld maar ik kon geen reactie geven sorry voor een nieuwe topic

je moet de linkjes kopiëren dan kun je het zien ik weet zelf niet hoe ik ze beter er op kan krijgen dit is mijn 1e berichtje

en dit een brommer? /Users/alexander/Desktop/Unknown.jpeg
groeten david.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Het bovenste plaatje ie echt een scooter het onderste plaatje is een brommer.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke dankjewel man nu weet ik het zeker groeten david
De definitie van scooter volgens het woordenboek: brommer of motor met kleine wielen en een scherm voor de benen.

Brommer: fiets met motor.

Dus foto 1 in je vraag is een scooter. Foto 2 een bromfiets.

Volgens de Wegenverkeerswet 1994 (artikel 1) valt een scooter onder de bromfietsen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt want dit vroeg ik want een collega van mij heeft net 2 dagen plaatje 1 dus die scooter en en hij zei dat het een brommer was vond ik ook al raar maar dan moet ik voor een scooter gaan als ik mag vragen hoe hard kan een scooter eigenlijk
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
een bromfiets ( dus ook een scooter) mag nooit harder kunnen, dan de vermelde constructiesnelheid op het kentekenbewijs. een en ander wordt gemeten middels een rollenbank en dan heb je nog wel met correcties te maken. constructiesnelheid is iets anders dan de maximum snelheid. maximum snelheid is 45 km/u. of veel plekken ligt de max snelheid lager.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt eraan of het een snor(fiets) (25km/u) zonder helmplicht is, of een brom (45km/u) met helmplicht is. Dit geldt voor beide bovenstaande foto's , het enige verschil is het model. De eerste, de neos is een scooter, de tweede is een schakelbrommer. De snelheid zal fabrieksaf, in Nederland 10km boven 25km of 45km zijn
Een scooter heeft een andere constructie. Deze heeft namelijk een doorstapframe en een treeplank tussen de stuurinrichting de zitplaats. Hierdoor lijkt het zeg maar eerder opeen step dan op een fiets.

Je hebt zowel snor-, brom- als motorscooters.