Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is dit voor ringetje?

k heb een tijdje geleden een aerox gekocht

ik haalde gisteren mijn carterkap eraf omdat die kickstart het maar half dee dus smeerde hem in met kopervet

mar toen ik bezig was zag ik aan de rchterkant onder mijn v snaar een ringetje liggen (foto)

weet iemand waarvan dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
737

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit is borgring. Deze ring voorkomt dat er bepaalde onderdelen gaan schuiven en dus in positie blijven (gefixeerd). Omdat hij onder je V-snaar te voorschijn komt kan het mijns inziens geen zuigerpen borging zijn (waar het veel op lijkt) Mijn advies is dan ook om hiermee naar de reparateur te gaan om te beoordelen waar deze ring zou kunnen hebben gezeten. Blijf hier niet mee doorrijden omdat een uit de borging geschoten onderdeel grote schade aan je motorblok kan veroorzaken.

Toegevoegd na 13 minuten:
Was het woordje 'een' vergeten in het begin van de zin.
Dus dit is een borgring
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit lijkt mij een zogenaamd O ringetje,is van rubber en zorgt voor afdichting.Kan van de kickstarter as zijn,maar ook zijn achtergebleven bij een vorige reparatie (slordigheidje)kan direct geen kwaad ,je kunt hooguit wat olie resten onder je Aerox vinden.
Suc6 Grt ute W6alden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding