Waarom wil mijn Velofax niet stationair lopen?

Ik heb reeds de carburateur reeds vervangen en grondig schoongemaakt maar het resultaat is mager. Kan het ook iets elektrisch zijn ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er kan teveel speling zijn op het big-end lager of anders misschien de zuigerveren. Elektronisch lijkt me niet maar het kan zijn dat je accu-aansluiting gecorrodeerd is en dat hij onregelmatig bijlaadt. Dat kost vermogen en zorgt voor onregelmatige stationairloop. Ik zou daar als eerste naar kijken.