Hoe hoog is de boete als je als scooter 60-65 rijd?

Ik had zoiets gehoord dat bij 75km/h je scooter word ingenomen dus ik dacht ik laat hem wat zachter lopen maar hoe hoog is de boete als hij 65 +- rijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maximumsnelheden zijn er in verband met de veiligheid van andere weggebruikers (en van jezelf). Waarom respecteer je dat niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel te laag.
Etterbakjes met petjes rijden hier door dorp met 60/kmu
En dat in 30 km zone.
Boetes mogen verdubbeld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd te hoog .....

Antwoorden (5)

Het gaat natuurlijk niet om de boete, maar waarom die limiet er is. Die boete is slechts een middel om ongewenst gedrag proberen bij te sturen, het probleem is dat je niet met een scooter moet jakkeren, omdat het vooral voor anderen nogal link is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je gelijk in.
De boete voor een scooter die 16 tot 20 km harder rijdt dan de constructiesnelheid van 45 km per uur is 110 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is 3 keer boven 80 wordt je scooter in beslag genomen... Boete zou ik niet weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn scooter ging 70 . 63 gecorriseerd = 50 euro kreeg hem op1-1-11 dus al nieuwe prijzen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
00 t/m 10 km/u 40,00
te snel 11 t/m 15 km/u 11 t/m 15 km/u 60,00
te snel 16 t/m 20 km/u 16 t/m 20 km/u 90,00
te snel 21 t/m 25 km/u 21 t/m 25 km/u 140,00
te snel 26 t/m 30 km/u 26 t/m 30 km/u 210,00
meer dan 30 km/u 30 km/u en harder inbelslag