mag een kind van 4 een skihelm op op de scooter?

Ik heb een zoontje van bijna 4 en kan niet echt een geschikte helm vinden. Hij is nogal tenger gebouwd en krijgt nekklachten bij gebruik van een (goed passende scooterhelm) Mag hij als hij achterop zit een ski helm gebruiken? aangezien deze een stuk lichter zijn....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (1)

Bedenk goed dat het voor zijn eigen veiligheid is! Je moet er toch niet aan denken wat er kan gebeuren als jullie onderuit gaan en hij met zijn hoofd tegen de stoeprand knalt....

Door het dragen van een goede helm heb je 30% minder kans om gewond te raken bij een ongeluk. De kans om te sterven door een scooterongeluk is zelfs 40% kleiner met een helm op. Ook een passagier moet een helm dragen.

De helm moet goedgekeurd zijn voor het gebruik op een scooter of brommer. Een goedgekeurde helm kun je herkennen aan het E4 keurmerk.

Een skihelm voldoet aan andere, minder zware, veiligheidseisen. Deze is daarom niet geschikt voor een scooter.