Mag een 16 jarige op een Aprilia RS 4 50cc?

Als je een scooter/brommerrijbewijs of een certificaat hebt gehaald, mag je dan op een Aprilia RS4 50cc? Deze voertuig lijkt erg op een motor (zoek maar op Google afbeeldingen), hier zijn paar details:

Merk: Aprilia
Type: RS4
Klasse: 45 km
Cilinderinhoud: 49,9 cc
Motortype: 2 takt
Koelsysteem: watergekoeld
Tankinhoud: 14,5 liter
Voorrem: schijf, 300mm
Achterrem: schijf, 218mm
Gewicht: kg n.n.b.
Zithoogte: 810 mm

Dit is gewoon voor de zekerheid, sinds deze voertuig op een motorscooter lijkt en niet op een normale aerox scooter..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (3)

Ja hoor, dit mag. Dit is een gewone schakelbrommer, dus mag je er op rijden met een brommerrijbewijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier mag je met een brommerrijbewijs gewoon oprijden.
Deze stelt namelijk de eis dat je niet meer dan 50cc mag rijden, met de opgegeven 49,9 cc voldoe je net aan die grens.

Let wel dat je gezien het voertuig makkelijk aangehouden wordt. Maar na controle van papieren en eventueel een rollerbank mag je weer verder. Je voldoet immers aan de eis van minder dan 50 cc.
Maar ik zou hem zeker niet opvoeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach een motor (+50cc) die op een brommer lijkt welke op de rollerbank moet is leuker. :p
http://www.vkmag.com/magazine/agenten_gewond_door_ontplofte_rollerbank_in_zwijndrecht/
Als je als 16 jarige beschikt over het rijbewijs am, mag je deze brommer besturen. Dat deze brommer op een motor lijkt maakt niks uit.
AlphaLimaSierra