als je hebt afgereden voor je auto op je 17e mag je ook brommer rijden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
jc54
7 jaar geleden
Auto rijden mag ook, alleen moet er dam wél iemand met de nodige ervaring naast je zitten. Op de brommer mag je alleen........

Antwoorden (1)

https://www.startpagina.nl/v/vervoer/autos/vraag/176754/scooter-rijden-autorijbewijs-17-jaar

Er is al een soortgelijk antwoord gegeven (zie link hierboven).
Maar inderdaad mag dit voor je 18e. Een scooterrijbewijs kan je immers al halen wanneer je 16 bent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bordensteker
7 jaar geleden
Met dien verstande dat je op grond van (met succes) "afgereden hebben" pas iets mag zodra je het rijbewijs zelf ook echt op zak hebt. Een na je afrijden meegegeven papier dat je geslaagd bent (en waarmee je het rijbewijs kunt aanvragen) is nog geen vrijbrief om meteen de weg mee op te gaan.