Zijn theorielessen bij een scooterrijbewijs verplicht ?

Ik wil binnenkort misschien voor mijn scooterrijbewijs gaan, alleen vroeg ik mij af of je verplicht theorielessen moet volgen of ook gewoon uit het boek leren en vervolgens het examen halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het theorie examen wordt afgelegd met Vekabest. Ik adviseer dus ook met dit boek (en handig is ook met cd rom zodat je went aan de tijd die je krijgt) aan de slag te gaan zelf.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb de theorie voor de auto ook alleen met het boek en de CD-rom gedaan. Ging prima, ik had 2 fout. Ik vond de lessen te duur :-D Je moet alleen de discipline hebben om te leren, maar dat is met alles natuurlijk.

Het beste antwoord

Nee lessen zijn niet verplicht. Ik raad wel aan om veel oefentoetsen te maken! Hier bestaan goede boeken voor. Als je daar bijna geen fouten meer in maakt kan je je aanmelden op de website van het CBR om een datum te plannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hoeft de lessen niet te volgen, je kunt bij het CBR zelf je examen plannen, maar je leert wel veel bij de lessen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige wat je nodig hebt voor je examen AM is je theorie certificaat. Deze toets moet je dus maken en slagen voordat je aan je praktijk examen mag beginnen.

Hoe jij je theorie certificaat wilt gaan halen is aan jou, als je denkt dat je er moeite mee hebt zou ik voor de lessen gaan. Kan je het ook uit een boek leren, doe dat dan. Maar onderschat het niet! Bij de lessen kunnen ze vaak nog extra tips geven die heel handig van pas kunnen komen.

En als je uit een boek gaat leren, maak dan ook oefenexamens. Het is echt niet makkelijk!