Mag ik overdag met mijn scooter zonder licht rijden?

Ik ga hem morgen laten maken, maar wil graag naar school met de scoot.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (2)

Van een half uur na zonsondergang tot een halfuur voor zonsopgang dient een scooter/brommer aan de voorzijde één naar voren gericht wit licht te voeren en aan de achterzijde een naar achter gericht rood licht voeren.

Waar het licht bevestigd met zitten staat niet in de wetgeving, dit betekend dat je hem zelfs achter op je jas mag bevestigen zolang het maar naar achter uitstraalt.
Maar je bent verplicht om werkende verlichting te hebben. Ook al staat de verlichting niet aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het niet donker of schemerig is, mag je zónder licht rijden, anders ben je een gevaar op de weg, want niet zichtbaar.
eerst laten maken dus.