Kan ik scooter al van mijn naam halen op postkantoor?

Over 2 maanden ga ik mijn scooter verkopen, tot die tijd staat deze in mijn schuur. Ik wil ivm stopzetten verzekering ook alvast de scooter van mijn naam laten halen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Een bromfiets tijdelijk niet gebruiken: schorsen
Als u van plan bent om met uw bromfiets langere tijd geen gebruik te maken van de openbare weg, kunt u voor de voertuiggebonden verplichtingen vrijstelling krijgen. Voor bromfietsen is dat de WA-verzekeringsplicht.

Schorsing aanvragen
U moet zelf een schorsing op het postkantoor aanvragen of dit door een gemachtigde laten doen. De geldigheid van het voor de bromfiets afgegeven kentekenbewijs wordt dan geschorst.

De RDW legt de schorsing vast in het kentekenregister. U bent dan niet langer verplicht om uw voertuig te verzekeren.

Niet op de weg
Als de geldigheid van het kenteken is geschorst, mag u met uw bromfiets geen gebruik maken van de openbare weg. Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw bromfiets mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan.
http://www.unigarant.nl/unigarantwebsite/verzekeringen/verzekeringen/bromfiets/bromfietskentekening.htm

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog meer info: http://www.scooterverzekeren.com/content/vragen