Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een TGB snorscooter type 203 met startproblemen het ligt niet aan de carburateur.Weet iemand wat er nog meer loos kan zijn?

Ik heb het schroevje helemaal open gedraaid aan het carburateur,het start wel maar bij het gas geven scheidt ie er mee uit en krijg ik het bijna niet meer gestart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

duidelijk verzopen dan he . die schroef mag nooit helemaal open om te beginnen . hoogstens 1/2 slag of zo.en dan als ie start moet je hem afregelen op beste stand . ook de luchtschroef moet je bij stellen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kunnen genoeg dingen mis zijn met een motortje!

ga gewoon bij het begin beginnen.

1. controleer de vonk, die moet mooi helder blauw/paars zijn.
2. compressie controleren, houd je duim op het bougiegat, als de motor gedraaid wordt (kick/electrisch) mag je je vinger niet op het gat kunnen houden.
3. beetje benzine in inlaat (heel klein beetje!) zonder carburateur, hij hoort nu even kort te lopen, zo niet is je ontstekingstijdstip niet o.k.
4. carburateur reinigen, misschien is je sproeier wel verstopt. lucht op 1,5 hele slag open. stationair mag hoog staan is nu nog niet van belang.
5. nazien membraan, er mag geen lichtspleet zichtbaar zijn.
6. starten en stationair bijstellen.

mocht je er niet uit komen, breng hem dan weg, er zijn meer mensen die weten hoe het hoort te werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding