Tot hoe hard mag je een scooter opvoeren ( blauw kenteken ) ?

Heb een nieuwe scooter die 30 Rijd, zo kwam hij uit de fabriek. Vanaf hoe hard krijg je een bekeuring op de rollerband?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

bij een rollenbank test mag een een snorfiets maximaal de snelheid lopen, die op het kentekenbewijs staat, vermeerderd met 5. bij een snorfiets staat 25 km/u op het kentekenbewijs. je snorfiets mag op de band dus 30 km/u lopen. dat loopt hij nu dus al.

de enige correctie waar je nog mee te maken krijgt is de correctie van de rollenbank zelf. hoe groot deze correctie is verschilt per merk rollenbank. hou hier echter geen rekening mee, want het gaat hier om een eventuele meetfout van de rollenbank, die middels de correctie wordt hersteld.

advies is dus, om de snor niet verder op te voeren, wil je niet voor verrassingen komen te staan bij een test.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goeie 50 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is meer dan het opvoeren. :-)

Andere antwoorden (1)

Opvoeren naar 38 km/h. Tot die snelheid kan je geen bekeuring krijgen als ie over de rollerband moet.

Je kan natuurlijk altijd harder, maar dan zeker op eigen risico he... ti's waar je het voor over hebt.
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
hou er trouwens ook even rekening mee, dat een verzekering moeilijk kan gaan doen, als je met een opgevoerde snor brokken maakt. de verzekering zal dan proberen om niet uit te hoeven keren.