Puch Maxi S start niet. Wie weet waardoor dat komt?

Hallo!

Ik heb een Puch Maxi S, 50cc aanloopblok.
Steeds als ik ren dan vonkt de bougie heel goed.
Maar hij knalt en ploft steeds uit de carburateur.
Hij wordt steeds nat en zwart.
Zo te zien betekent dat als het zwart is, teveel benzine krijgt? Of iets anders?

Wie weet hoe dat komt?

Mvg, Mark.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Terugpetsen in de carburateur kan te maken hebben met een arm mengsel, maar ik zou eerst controleren of de ontsteking goed staat afgesteld.
Staat je ontsteking te vroeg dan kan dat ook de oorzaak zijn.
In de link staat hoe je het af moet stellen, als je geen voelermaatjes voor de afstand tussen de elektroden van de bougie hebt kun je ook de nagel van je duim wel als voelermaat gebruiken. Zonder schuifmaat wordt het wel erg moeilijk.
Vaak is het precieze moment van opening van de punten moeilijk vast te stellen, door een platte batterij en een fietslampje over de punten te zetten is dit moment beter vast te stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wanneer de cabarateur knalt betekent dit dat joun mengsel niet goed is .
dus probeer te spelen met je lucht schroef . draai hem eerst helemaal dicht > Dan draai je hem 2 slagen open dus 720 graden eigenlijk . dit zijn de standaart afstellingen en werkt dit niet dan nog meer door draaien totdat hij goed is .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haal je luchtfilter er eens af.Het kan zo zijn, dat hij te weinig zuurstof krijgt om te verbranden. Leuk stukje nostalgie trouwens de Puch Maxi!