Mijn bougie van Puch Maxi vonkt niet! Hoe kan dit?

Hallo,
ik heb een puch maxi s, een aanloopblok.
en als ik loop met de koppelingshendel ingedrukt, draait het vliegwiel wel mooi mee, en de bougie naast de cilinder gezet en hij vonkt niet. ik heb het bij meerde bougies geprobeerd. Ze werden ook zwart. en de ontstekingskabel zonder bougiedop heb ik er ook naast de cilinder gezet, maar hetzelfde probleem. Ik heb ook een paar keer de contactpunten versteld. Maar hielp ook niks

Is misschien de bobine kapot?
Of iets anders?

Groetjes Mark

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Bij de puntjes zit een condensator, als die kapot is kan dat de oorzaak zijn. De bobine gaat niet gauw kapot.