Van af hoe oud mag een kind achter op een brom/snorfiets?

De vraag zegt genoeg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je zonder zitje ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja

Het beste antwoord

Moet mijn kind achter op een fiets, snorfiets of bromfiets in een fietsstoeltje?

"Kinderen jonger dan 8 jaar moeten op een fiets, snorfiets of brommer een veilige zitplaats hebben. De zitplaats moet voldoende steun geven voor de rug, handen en voeten. Dat is meestal zo in een door TNO goedgekeurd fietszitje of fietsstoeltje."

"Voor kinderen achter op een fiets of snorfiets is het dragen van een helm niet verplicht. Kinderen achter op een bromfiets moeten een goedgekeurde helm volgens de Europese ECE-norm dragen."

Toegevoegd na 2 minuten:
Er is geen sprake van een minimumleeftijd maar een kind moet natuurlijk wel kunnen zitten.
Wel vreemd, dat er niets staat over kinderen vanaf 8 jaar, alsof die kinderen géén veilige zitplaats hoeven te hebben. Maar zo zal de wet toch ook niet zijn bedoeld.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

daar is geen minimumleeftijd aan verbonden. het kind moet natuurlijk wel veilig kunnen zitten, dus gebruik bij kleine kinderen een kinderstoeltje, met voetsteunen.
AlphaLimaSierra