Sproeier te groot of te klein? En schuurend geluid uit scooter!

Ik weet dat ik dit beter op een scooter forum kan vragen misschien, maar heb hier toch al een account en dacht ik probeer het..

Wil dit graag proberen op te lossen zonder de bougie-truc te doen (volgas rijden en dan scooter uitzetten en bougie eruit draaien),

Ik heb een Aprilia sr 50,

Stage 6 50 cc vlinderpoort,
Malossi vario,

4 Gram (waarschijnlijk) rollen,

Dell'Ortho phbn 12 Carberateur,

en Gianelli reverse uitlaat,

Hierbij zit er nu sproeier 90 in, en het rijd ook wel goed, echter paar probleempjes!

Er komt soms (als die redelijk warm is of gewoon opeens), een schuurend geluid (uit of in de buurt van de cilinder, kan ook best ergens anders zijn trouwens).

En hij start heel moeilijk, soms met geluk in 1 x kicken, maar anders minimaal 3 x kicken.

(Soms ook meer dan een uur staan trappen op dat lullige pedaaltje).

Echter spreken sommige dingen me nogal tegen:

Te grote sproeier: zou die makkelijk moeten starten

Te kleine sproeier: zou die moeilijk moeten starten enz.

Echter! als ik 2 x kick zonder gas te geven en dan 1 x met klein beetje start ie meestal wel!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Thegame

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Antwoorden (2)

Het starten
Hij krijgt dan te weinig lucht!

Het schurende geluid weet ik niet dat zou ik moeten horen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat je ermee wilt bereiken als jij een bougie eruit haalt wanneer de scooter nog uitrolt ? .

Het schuurend geluid kan komen doordat de cilinder verrkeerd is ingereden of dat de cilinder niet goed gesmeerd word tijdens de hete tijden in het blok .
Ook kunnen dit lagers zijn .

en gewoon heel goed je cabarateur afstellen dat moet een heel stuk helpen ook met het starten