Waarom vragen ze of je ervaring hebt met scooter rijden als je bij hun je praktijk wilt gaan doen?

Bij verschillende rijscholen bieden ze we privéles aan om je kennis te laten maken met een scooter, voor het geval je hier nog geen ervaring mee hebt. Het lijkt mij vrij logisch dat je, als je nog geen rijbewijs hebt, je geen ervaring hebt met een scooter en het berijden er van... Toch?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Powergen
11 jaar geleden
Haha jaah maar wat dacht je van... extra (privérijles)=kassa!

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat je op privéterrein (dus buiten de openbare weg) al hebt geoefend op de scooter.

De achterliggende reden van de vraag van de rijschool is volgens mij een andere.

Leerlingen willen soms vlugger examen doen (om kosten te besparen) dan de rij-instructeur verstandig acht. Dan gaan de slagingspercentages van de rijschool naar beneden en dat is geen reclame voor de rijschool want die percentages zijn openbaar.

Als iemand nooit op een scooter heeft gezeten en na een minimaal aantal lessen toch examen wil doen is de 'zakkans' waarschijnlijk groter dan wanneer iemand al enigszins vertrouwd is met de scooter op het moment dat hij les gaat nemen.
Computoon