Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik zomaar een stang tussen m'n tomos frame lassen? & Kun je ook gewoon het achterspatbord afzagen?

Krijg ik er problemen mee (met politie) en waar moet je rekening mee houden als je een stang tussen het frame wil.

En kun je het achterspatbord er zo van afzagen of krijg je dan ook problemen met de politie. ik zie dit vaak maar m'n vader zegt dat dit een deel van je frame is en dat dan het typegoedkeuring komt te vervallen. Is dit zo?

Liever geen meningen maar echte feiten.

Alvast hartstikke bedankt!!

Groetjes Mees.

Het gaat trouwens over een Tomos quadro....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neen

Een fysieke wijziging van het dragend gedeelte van een motorvoertuig dat toegelaten is op de Nederlandse wegen is niet toegestaan.

Na een wijziging dient het voertuig opnieuw gekeurd te worden op stabiliteit en draagkracht.

De type goedkeuring vervalt overigens niet alleen je frame voldoet niet meer aan de keuringseisen.

Indien je toch gaat rijden met een dergelijk voertuig ben je ook niet verzekerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een achterspatbord is verplicht. En hoe moet ik een stang in je frame voorstellen? Heb je daar een voorbeeld van?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De fabrikant Tomos vraagt of zij een bromfiets mogen leveren binnen Nederland. Hierbij wordt een voorbeeld van de bromfiets geleverd. Deze wordt gekeurd en goedgekeurd. Hierna krijgt de bromfiets een NL/EU typegoedkeuring. Zou jij nu dit type veranderen dan voldoet de bromfiets niet meer aan die keuring en is het verboden om erop te rijden zoals je vader al zei. Dit geldt dus voor de stang en/of het afzagen van het achterspatbord. (Is idd een deel van het frame) Tegenwoordig zal er een EU goedkeuring moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding