Waar kan ik zien wanneer ik mijn rijbewijs gehaald heb?

(Ik type dit even voor een familielid van in de 80),

Hallo,

Ik heb net een scooter overgeschreven, en wil deze nu gaan verzekeren.

Nu heb ik een verzekeringsmaatschappij gevonden en die willen mijn schadevrijejaren + het jaar dat ik mijn rijbewijs heb gekregen weten.

Nu keek ik in me verzekeringspapieren en op me rijbewijs maar kan nergens de echte datum vinden.

Nu stond er wel op me rijbewijs iets van 1995, maar toen heb ik gekeken op internet en op die datum was er iets veranderd waardoor je een extra (apart) examen moest afleggen.

Moet ik dus 1995 aanhouden als datum van me rijbewijs, of de echte? En als ik de echte moet aanhouden, hoe kom ik erachter?

Groetjes,

Thegame zn familie :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (1)

Mij lijkt haast dat je het ergens moet kunnen vinden in papieren of rijbewijs, maar waarschijnlijk gokken ze er ook op dat mensen zich het nog herinneren. Als dat langer geleden is, wordt dat natuurlijk lastiger. Maar als het nergens meer te vinden is, kun je altijd het CBR bellen, die hebben de informatie in hun systeem staan, en kunnen het zo voor je vinden.