Is het goedkoper om met een elektrische brommer te rijden of met een brommer met brandstof?

Ik vroeg me dus af of het goedkoper of duurder uitkomt om een elektrische bromfiets te laden in verhouding met het tanken. Eveneens ook wat betreft onderhoud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ANWB heeft hier een erg uitgebreid artikel over.
http://www.anwb.nl/auto/themas/elektrisch-rijden/wat-kost-het

Antwoorden (1)

Het rijden van een elektrische scooter is zeker goedkoper, het is standaard al zo dat je met een scooter of bromfiets geen wegenbelasting betaald in Nederland, maar de tank van een brommer is normaal gesproken zo weer leeg, en je gooit er zo weer 15 euro mengsmering in of 10 euro benzine. Het opladen van je elektrische scooter kan je volgens mij gewoon thuis doen met een speciale lader wie je vaak krijgt bij aanschaf van zo'n scooter. Het elektrisch rijden is dus wel degelijk veel goedkoper, toch adviseer ik je wel om je scooter een keer in het half jaar wel even te laten nakijken gezien de slijtage van de elektromotor, ook de accu's zullen het ooit begeven (bij extreme kou of een lange tijd van stil staan). Als je de elektrische scooter bijtijds een onderhoudsbeurt geeft zul je ook daar lang plezier aan hebben. Buiten het hele verhaal om rijd je dus goedkoop en milieubewust, dat kan je van een normale scooter zeker niet zeggen.