Scooter is gerepareerd na 2 dagen weer stuk, hoe kan dat?

Ik heb een Kymco Agility 50 16". Probleem was dat het elektrischestart niet meer deed en de kickstart ook niet meer. Ik heb het laten repareren maar na 2 dagen zelfde probleem elektrische start deed het weer niet. Accu is vervangen, bougie is vervangen, kleppen zijn gesteld hoe kan dit ?

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens kickstart doet het wel maar na 20x trappen en niet zomaar trappen ik moet een kwart gas geven plus trappen. Tijdens het afremmen valt de scooter spontaan uit, hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Het lijkt er op dat de accu niet opgeladen word. Dat betekend dus een kapotte dynamo of spanningsregelaar. Hierdoor kun je dus niet meer starten, en ook om hem aan te kicken heb je wat stroom nodig voor de vonk van de bougie... misschien is die motorzaak coulant, maar garantie? Alleen op de accu als die werkelijk weer stuk is. De bougie kan er niet door stuk gegaan zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het een BOVAG-aangesloten reparatiebedrijf is dan heb je 3 maanden recht op reparatie.

Als bijvoorbeeld je vervangen accu weer stuk is dan heb je daar ook weer garantie op aangezien een accu langer dan 2 dagen mee moet gaan. Dit geldt ook voor de bougies.

Ga even naar je reparateur en zeg hem dat de door hem verrichte reparatie nog niet gelukt is en nog steeds problemen geeft Een nette reparateur zou dit alsnog (kosteloos) maken.

Probeer eerst dit even.

Succes,

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb even een link toegevoegd van consuwijzer over garanties. Misschien interesant leesmateriaal. ;)
11 jaar geleden
Castle
11 jaar geleden
Nee, helaas is dit alleen geldig voor vervangen producten. Zoals onderaangegeven dat je geen garantie hebt op bougies is onjuist. Je hebt wel garantie ook ondanks een lager bedrag. Hopelijk helpt het je een beetje,