Hoe kan een standaard scooter 'peugeot ludix' waar niet aan gesleuteld is 55/60 km per uur op de teller gaan?

Ik ben van plan een scooter te kopen en heb er een op het oog.

Deze scooter gaat volgens de verkoper 55/60 km per uur op de teller en is helemaal standaard. Hoe kan dat aangezien scooters standaard niet harder dan 45 km per uur mogen. Is de kilometerteller dan niet correct of?

Als de scooter inderdaad 55/60 km per uur gaat. Wat zijn ongeveer de kosten om hem weer 45 km per uur te laten lopen?

Ik wil me graag aan de regels houden en vind het niet zo'n fijn gevoel om niet verzekerd te gaan rijden 'omdat hij dan niet aan de constructiesnelheid voldoet'.

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (5)

als het om een 4tact gaat ,volstaat het soms de CDI aan te passen.
Standaard zit daar een 45 per uur op en is er een draadlus aan verbonden .
Wanneer je deze doorknipt gaat ie zijn 60 per uur op.
Dus een aangepaste kopen voor 45 per uur is voldoende.

Toegevoegd na 1 minuut:
of als ie doorgeknipt was ...terug aan elkaar solderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo MIG, Ten eerste bedankt voor het reageren! Had zelf gehoopt dat de kilometerteller niet helemaal correct was. Is de CDI een duur onderdeel om te laten vervangen/repareren?
Heb zelf weinig tot geen verstand van scooters. Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan niet zeggen wat het kost ! nog nooit een cdi moeten kopen .Ps... hier staat een reactie ook dat je brommer een tweetact zou zijn . Met een tweetact gaat het echt niet op die manier hoor .
Een Peugeot Ludix is een geweldige brommer, tweetakt dus stinkt wel maar gaat na verloop van tijd steeds sneller. 60 km/uur is dus heel normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Azerty, Bedankt voor het reageren!
Als de scooter verder helemaal standaard ben je dan ook verzekerd? In geval bij een aanrijding aangezien hij dan niet opgevoerd is. Of wel omdat hij de constructiesnelheid overschrijdt. Alvast bedankt!
Een scooter die 55/60 loopt is geen reden voor de verzekering om moeilijk te doen. Sinds het op de weg meerijden van de bromscooters met het overige verkeer hoor je nog maar zelden dat er bekeurd word als je 50 rijd in de stad. Wettelijk en praktisch is niet altijd in overeenstemming... En zo'n ludix loopt inderdaad makkelijk wat harder als 45... wees er maar dankbaar voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of de teller wijkt af, of de varioring is eruit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De teller wijkt heel veel af , bij mijn zip heb ik dat probleem ook .
rij ik 80 op de teller 68 echte kilometers .
probeer eens doormiddel van een navigatie systeem te kijken hoe hard jij nou echt gaat

Toegevoegd na 1 minuut:
een navigatie ( gps is zo super nauwkeurig ) dat je even hard gaat op de rollerbank/ testbank .