ik heb een tomos 65cc en een carburateur van 19mm met een sproeier 108, mijn brommer loopt maar 50, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

Check eens je luchtfilter en zit je benzineslang niet verstopt?

Toegevoegd na 21 minuten:
In reactie op je vraag die je me mailde, als hij tot 47 wél goed optrekt dan zou het inderdaad de sproeier kunnen zijn. Er zijn genoeg forums waar je meer info kunt vinden dan hier denk ik, je zou het ook eens kunnen proberen met een kreidler en een 6 poorts brightland 125 en 29 mm carborateur, die van mij liep dik 140, Succes!

Toegevoegd na 2 uur:
Ik weet niet de exacte verhouding voor jouw blok, daar moet je denk ik een expert op een brommer forum of Tomos club voor raadplegen, mocht het een automaat zijn met 2 versnellingen (die heeft Tomos) kan die verhouding heel anders zijn, er zijn vast forums die je verder kunnen helpen. Misschien vind je via deze bronvermelding iets? Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor uitlaat heb je? Zit die misschien verstopt?
het belangrijkste is het volgende, heeft hij met deze setup ooit goed gelopen?

zo niet kunnen het verschillende dingen zijn:
- ontstekingsmoment
- sproeiermaat
- lekke koppakking
- lekke keerring in carter
- versleten zuigerveren
- uitlaat die totaal niet overeenkomt met de cilinder

en zo zijn er nog wel meer factoren te verzinnen.

ga niet alles in een keer veranderen maar doe onderdeel voor onderdeel, als je het dan opgelost hebt weet je in ieder geval wat het probleem was.

overigens kan een 65cc zo slecht getimed zijn qua poorten dat het al een wonder is als hij de 40 haalt.

kijk die poorten ook maar eens na qua timing.