Nee, deze mogen officieel maar 25km/h dus maakt niet uit wat je draagt. Je mag er zelfs eigenlijk helemaal niet meer op rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er mee rijden op eigen terrein is toegestaan, maar zodra u zich op de openbare weg begeeft is in beslagname niet ondenkbaar.

Andere antwoorden (4)

Nee je mag met een opgevoerde brommer niet rijden op de openbare weg ook al heb je een helm op. Reden hiervoor is dat hij voor deze snelheid niet geschikt is en dat mensen hem niet goed kunnen herkennen als zijnde bromfietser.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De nederlandse wetgeving gaat uit van de type goedkeuring van een voertuig. Jou snorfiets/scooter is enkel goedgekeurd voor alle wettelijke bepaling die daar mee samen gaan. Wil jij met je snorfiets/scooter verder gaan als bromfiets/scooter dan zal je deze moeten laten keuren bij de RDW om op het kenteken het type voertuig te laten wijzigen. Deze procedure is niet onmogelijk, maar duur en omslachtig. Zonder wijziging van het type voertuig is het antwoord dus nee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen.
Blauw= max 25 km/u, geen helm en op fietspad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Officieel niet maar omdat hij maar weinig te hard gaat kun je er wel een bekeuring voor krijgen als je een rollenbank tegenkomt.
Een helm op is natuurlijk altijd goed voor de veiligheid, zelfs fietsers doen het.