Bougie schoonmaken?

Hallo, ik heb een brommer en een aantal vieze bougies weet iemand hoe ik die schoon kan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een brommer met meerdere bougies? Welke dan? Of heb je een schakel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klein tipje , zijn de bougies vet !? Zeker in een 2takt brommer of buiten boord motor makkelijk kan . Werkt de staal borstel het best , door eerst even schoon te branden door m een paar x door de vlam van een aansteker te halen , dan pas de staal borstel . Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry niet de staal borstel maar de bougie . :)

Antwoorden (3)

met een staal borstel of schuurpapier en anders gewoon een nieuwe kopen die zal het altijd beter doen en voor 5 euro een nieuwe is niks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me simpel de bougie(s) eruit draaien
en met staalborstel reinigen en weer terug doen

Je vraag is voor meerde interpretatie mogelijk?
een brommer heeft meestal maar 1 bougie ?
Dus als je meerdere bougies hebt en die schoonmaak en de oude uit de brommer wilt vervangen kijk dan wel even of het dezelfde type is en dezelfde lengte schroefdraad !
12 jaar geleden
je kan hem gewoon met een staalborsteltje schoon maken. na het schoonmaken moet je hem weer afstelen met een voelmaatje 0,5 of 0,6 mm tussen de elektrode en het lipje (voorzichtig op het lipje tikken)