ik heb een sym orbit 50 scooter met een lege 12v batterij.nu laadt ik hem op met een 6v oplader.hoelang duurt het wanneer ik hem weer starten kan?

kickstart werkt ook niet

Toegevoegd na 8 minuten:
excuses.het is een 12v oplader.typfoutje...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (5)

12 volt moet je laden met een 12 volt lader anders gaat er weinig opgeladen worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de Accu aan de lader legt (en de accu zit in de scooter) dan kan je deze meteen starten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jha en je een lader heb die hier voor geschikt is....
ja dat licht er aan, is het een snel lader of een druppel lader?
bij een snel lader ( 5A+ ) zal je over een uurtje of 4 je scooter wel kunnen starten.
heb je een druppel lader +/- 500mA, ja dan zal je zeker 24 uur moeten wachten.
start je brommer nog niet na deze tijd ga er dan maar vanuit dat je accu kapot is, dat gebeurd wel meer met dit weer.
zet alle verlichting uit en probeer hem te starten op de kickstarter. als je brommer start ga er een uurtje mee uit rijden dan kan de accu bij laden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een 12v 6 ampere oplader (merk absaar).ik heb de scooter vanavond dringend nodig,vandaar ook mn vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen probleem, accu opladen tot vanavond. alles wat je uit kan zetten wat stroom gebruik uitzetten, contact aan en probeer te starten met de kickstarter.
veel suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En?? is het gelukt???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry voor de late reactie..ja het is gelukt super
Met een 6V lader zal het niet lukken om een 12V accu geheel op te laden, maar ik zag in je reacties dat het een 6A (12V) lader zou zijn.
Theoretisch zal de lader per uur 6 Ah kunnen laden, dus na een uurtje of 3 à 4 zal je al 20 Ah geladen kunnen hebben, een scooteraccu heb je dan al aardig vol.
Starten zal waarschijnlijk al binnen een uurtje lukken, afhankelijk van hoe makkelijk het motortje aanslaat en de ouderdom van de accu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de scooter/batterij is nog geen jaar oud,dus ik put hoop uit jouw antwoord.alvast bedankt
zoals hierboven aangegeven ongeveer 5 uren heb ik meestal wel een 11ah lader maar ik zou zoiezo kickstarter laten maken want met dit weer kan je zomaar stilstaan hoor