Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een scooter met geel kenteken 60 km/h lopen?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
45.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lopen wel maar rijden niet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Nee, maximaal 45 km/h.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maximaal 45 kilometer per uur. Wel ziet de politie het vaak door de vingers als hij 55 kan, maar je brommer is dan niet meer verzekerd bij schade en ongevallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebeurt, op een of andere manier accepteren ze het tot 55 kilometer per uur. Ik heb het zelf dan niet meegemaakt omdat mijn brommer niet opgevoerd is, maar ik heb al zo vaak meegemaakt dat ze alleen een waarschuwing geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is maar zeer de vraag of je niet verzekerd bent, ligt aan de maatschapij en verschilt per polis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je vertellen dat minstens 80% de schade niet vergoedt, zo streng zijn ze.
Op het fietspad max 30 km binnen de bebouwde kom daarbuiten max 40 km op het het fietspad en op de rijbaan zowel binnen als buiten de bebouwde kom max 45 km

Toegevoegd na 3 minuten:
En daarnaast heb je nog zo iets als "constructiesnelheid" en die is voor een scooter met geel kenteken vastgelegd in de nederlandse wet op 45 km

Toegevoegd na 4 minuten:
Bedoel natuurlijk MAXIMAAL 45 km :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je scooter mag een maximaal vermogen van o,7 Kw produceren. Dit staat verder geheel los van de snelheid wat je hiermee kunt bereiken. Bij 60 km/h kun je dus een bekeuring krijgen voor het overtreden van de toegestane snelheid. Bij het overschrijden van het vermogen wordt het een ander verhaal. Hiervoor moet je onderstaande link en sancties maar eens bekijken.
http://www.scooter-power.nl/sponsers.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord, +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zijn de meningen nogal verdeeld.
45 km/h is de max snelheid wettelijk vastgesteld op het kentekenbewijs. Toegestane wettelijke afwijkende marge van 5 km/h maakt 50 km/h. 60 km/h mag dus niet en daar zal je altijd last mee krijgen bij de rollentestbank.
Regels staan in bijlage, ietwat droog maar het staatje halverwege maakt een hoop snel duidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding