Hoeveel kost de reparatie gemiddeld als ik per ongeluk diesel heb getankt ipv euro 95 (yamaha 45km 4takt)?

Ben er niet lang mee doorgereden, was maar rond 500/700 m voordat ik merkte dat er iets niet helemaal klopte. Toen heb ik het uitgezet en is die ook niet meer aangegaan. Hopelijk weet iemand wat ongeveer de kosten voor de reparatie zijn ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behoorlijk duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb maanden lang 98 getankt en er gebeurde niets. maar met diesel is het nogal een verschil.

Antwoorden (3)

In een auto kunnen de kosten oplopen tot 5000 Euro.

"De gevolgen zijn groot: de reparatiekosten na een verkeerde tankbeurt kunnen oplopen tot € 5.000."

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010-08-12/voorkom-verkeerd-tanken

Toegevoegd na 32 minuten:
Gezien het feit dat deze vraag in de brommer categorie staat, hier een link van een forum waar iemand hetzelfde had.
Blijkbaar kan het makkelijk verholpen worden. Lees de tips en tricks:
http://forum.scooterforum.net/forum/f50/verkeerde-benzine-getankt-s-128429/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vorig jaar in Spanje in het binnenland (niet toeristisch) waren we 150 euro kwijt :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je lid van de ANWB ?
Ik heb gehoord dat die de tank kunnen leeg pompen.
Succes