Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kost een volle tank benzine van 5 liter?

Ik ben aan het kijken voor een scooter. Ik heb er een gevonden met een tank van 5 liter en hij rijdt 1:45. Hij moet Euro95 benzine hebben. Maar wat kost nou een volle tank? Want met een volle tank rijdt hij dus 5 x 45 = 225 km toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1:45 is waarschijnlijk heuvelafwaarts zonder wind en andere weerstand. Dat ga je nooit halen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
225 kilometer op 5 liter rijden... dromen mag altijd nog :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gemiddelde auto rijdt met wat geluk ongeveer 1 : 13 (1 liter benzine op 13 kilometer). Bij een scooter is dit al gauw 1 : 35 (1 liter benzine op 35 kilometer). De scooter is dan ook gemiddeld bijna 3 keer zo zuinig dan een auto en wanneer u kiest voor een 4-takt scooter is dit al bijna 4 keer zo zuinig. http://www.scooterland.nl/informatie/brandstof-verbruik, De adviesprijs van één liter Euro 95 = € 1,757

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zal rond de €8,- zijn.
Houd er wel rekening mee dat er ook olie aan toegevoegd moet worden. Gezien het verbruik gaat het denk ik om een 4tact motor. Een flesje 4 tact olie kost ongeveer € 10,- per liter. Hij verbruikte echter niet zo heel veel olie.

Ga dus uit van een €9,- per 225 km. Dan heb je een marge. Op de olie, maar die marge kun je ook nodig hebben door de schommelende brandstofprijzen, ook zul je niet altijd de 1 op 45 halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote fout, een 4 takt motor heeft geen olie in de benzine voor de smering, dat heeft enkel een 2 takt motor.

Andere antwoorden (5)

Ik heb laatst getankt en daar kostte het €1.74 per liter, dus doe dat keer 5 en dat kost een volle tank (inderdaad, €8,70 :P).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan hoe het met de prijs gaat ong 1,60 nu dus 8€ voor 5 liter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kost 5x de prijs die aan de pomp geldt.gemiddelde prijs iets van €1,60.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De adviesprijs op 22 januari was € 1,757 per liter.
5 liter is dus 5x 1.757 = 8,785 euro

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus ongeveer 8 euro 80.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eurosuper 98 is beter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding