Hoeveel kost een volle tank benzine van 5 liter?

Ik ben aan het kijken voor een scooter. Ik heb er een gevonden met een tank van 5 liter en hij rijdt 1:45. Hij moet Euro95 benzine hebben. Maar wat kost nou een volle tank? Want met een volle tank rijdt hij dus 5 x 45 = 225 km toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1:45 is waarschijnlijk heuvelafwaarts zonder wind en andere weerstand. Dat ga je nooit halen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
225 kilometer op 5 liter rijden... dromen mag altijd nog :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gemiddelde auto rijdt met wat geluk ongeveer 1 : 13 (1 liter benzine op 13 kilometer). Bij een scooter is dit al gauw 1 : 35 (1 liter benzine op 35 kilometer). De scooter is dan ook gemiddeld bijna 3 keer zo zuinig dan een auto en wanneer u kiest voor een 4-takt scooter is dit al bijna 4 keer zo zuinig. http://www.scooterland.nl/informatie/brandstof-verbruik, De adviesprijs van één liter Euro 95 = € 1,757

Het beste antwoord

Dit zal rond de €8,- zijn.
Houd er wel rekening mee dat er ook olie aan toegevoegd moet worden. Gezien het verbruik gaat het denk ik om een 4tact motor. Een flesje 4 tact olie kost ongeveer € 10,- per liter. Hij verbruikte echter niet zo heel veel olie.

Ga dus uit van een €9,- per 225 km. Dan heb je een marge. Op de olie, maar die marge kun je ook nodig hebben door de schommelende brandstofprijzen, ook zul je niet altijd de 1 op 45 halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote fout, een 4 takt motor heeft geen olie in de benzine voor de smering, dat heeft enkel een 2 takt motor.

Andere antwoorden (5)

Ik heb laatst getankt en daar kostte het €1.74 per liter, dus doe dat keer 5 en dat kost een volle tank (inderdaad, €8,70 :P).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan hoe het met de prijs gaat ong 1,60 nu dus 8€ voor 5 liter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kost 5x de prijs die aan de pomp geldt.gemiddelde prijs iets van €1,60.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De adviesprijs op 22 januari was € 1,757 per liter.
5 liter is dus 5x 1.757 = 8,785 euro

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus ongeveer 8 euro 80.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eurosuper 98 is beter