Ik ben Thomas en ik heb donderdag een ongeluk gehad om de scooter van mijn vriendin. tegenpartij is schuldig nu ben ik niet wa verzekerd wat nu? help

donderdag op de scooter van mijn vriendin een ongeluk gehad
nu is dit de schuld van de tegenpartij
want ik reed met de scooter op een voorangskruispunt

zover ik weet ben ik niet verzekerd bij mijn ouders ( uitwonend) en ik heb ook geen wa verzekering
want moet ik doen?
zsm een wa verzekering afsluiten of?

die man die mij heeft aangereden is wel verzekerd

hoe gaat dit nou verder?

ik ben jullie dankbaar voor de info

Toegevoegd na 14 minuten:
zelf ben ik uiteraard in bezit van scooter en auto rijbewijs! :)

Toegevoegd na 17 minuten:
en de scooter is ook gewoon verzekerd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is eigenlijk de vraag daar die scooter op haar naam staat.En wat gaat die verzekering nu doen?

Antwoorden (4)

Degene die het veroorzaakt heeft zijn verzekering moet de kosten vergoeden. Ik neem verder ook aan dat de scooter wel verzekerd is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''nu ben ik niet wa verzekerd''
Lijkt me vrij duidelijk toch?
als je met de tegenpartij een schadeformulier hebt ingevuld waarin staat dat hij schuld bekent is er nix aan de hand en zal de verzekering van tegenpartij de boel vergoeden. maar laat het ook een les voor jezelf zijn... enne sluit een wa verzekering af(die had in dit geval nix opgeleverd), want je ziet.. een ongeluk zit in een klein hoekje/kruisinkje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He thomas beterschap met je ongeluk .

Allereerst zou ik willen weten of jij wel in het bezit bent van een rijbewijs .

als jij een rijbewijs hebt en die scooter was ook verzekerd op het moment dat jij erop reed ben jij gelijk ook wa verzekerd .

ben jij niet in het bezit van een rijbewijs of was de scooter niet verzekerd word het moeilijk omdat de tegenpartij dan waarschijnlijk geen geld voor schade wil uitkeren
gr ryan

Toegevoegd na 9 minuten:
oke en als de scooter ook verzekerd was op moment dat jij een ongeluk kreeg ben je gewoon verzekerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een motorvoertuig is er in NL de WAM. Wet Aansprakelijkheid Motorvoertuigen. Die verplichte verzekering (blijkt uit het blauwe of gele kentekenplaatje) regelt de gevolgen van de aansprakelijkheid en de schade als er uitsluitend motorvoertuigen bij betrokken zijn.

WA-verzekering particulieren is in dit geval van geen belang.