scooter probleem: verlichting kapot, yahama neos uit 2005. hoe kan ik de verlichting van mijn scooter maken?

scooter is een yahama neos uit 2005, heeft ongeveer ander half jaar stil gestaan, nu weer aan de praat gekregen maar het grote en kleine voor licht doen het niet, lampjes zijn net vervangen, contact puntjes schoonmaken van de lampen op aanbeveling van scooterzaak, nog niets, een kennis zei dat er misschien een zekering kapot is , maar die zit er niet in zegt mede werker van scooterzaak.. kabels zijn goed, kniperlicht aan de voorkant doet het wel,alles aan de achterkant doet het ook.. maar geen teken van leven bij het groot en kleine licht op de voorkant.
heb geen radio of andere neon lampen onder ofzo.
wil nu ff geld besparen dus hoop dat er een antwoord komt die niet veel geld kost.
heb wel redelijk verstand van scooters.

Toegevoegd na 25 minuten:
de scooter deed het toen goed en nu ook prima alleen dus geen verlichting, accu is net nieuw en lampjes ook, was dure accu, maar zal het eens na gaan, bedrading van de voorlampen zijn goed

Toegevoegd na 1 dag:
probleem opgeost, rode stekkertje in de stuurkap kregen we niet los, uit eindlelijk wel maar niet zoals het moest, in dat rode plastieken zaten ijzeren stekkertjes daar zat witte aanslag op, dat hebben we schoon geschuurd en nu doet i het weer. bedankt voor het mee denken allen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werken de knipperlichten op de voorkant? Dit om ev. massa problemen uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja knipperlicht aan de voorkant doen het wel

Antwoorden (2)

Het zou kunnen zijn dat de ontsteking verrot is op de spoelen voor de verlichting. Maar dit is dan weer tegenstrijdig met je verhaal dat het achterlicht wel werkt. Probeer eens met een multimeter te kijken of de massa nog wel echt een massa is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan goed zijn dat er een massa probleem is.
Dus een goede spanningzoeker kan wonderen verrichten.

Controleer de contacten en bedrading op oxidatie.

Als alles normaal werkte, en de scooter is 1,5 jaar in een schuur verdwenen zonder geweld of andere narigheden, dan kan het probleem nooit ingewikkeld zijn!