Wat is de totale prijs van de aanschaf, rijbewijs etc. van een scooter/brommer?

Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in scooters en brommers. Nu probeer ik een beetje een beeld te krijgen van de totaal prijs van het hele gebeuren. (aanschaf scooter, rijbewijs, verzekering, etc.) Ik kom er nog niet helemaal uit. Mijn vraag is dus ook, hoe veel ben ik ongeveer kwijt aan kosten, voor ik kan beginnen met rijden? Het ligt er natuurlijk aan wat voor scooter of brommer het is. Ik dacht zelf aan een prijs rond de 600,- maar ik weet dus ook niet of je dan een goede of slechte hebt... Zou iemand mij hier meer informatie over kunnen geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben ook sinds februari verslaafd aan scooters (door me vader).
Rijbewijs prijs verschilt best veel; zo heb je praktijk 4 uur rijden+praktijkexamen+theorieexamen 420euro.

En zobder praktijklessen, dus alleen 2 examens (theorie 32,50?) en praktijk rond de 220?
Dus reken maar uit.

Zelf ben ik op september 16 en wil graag een Gilera Runner 50cc :d

Ik hoop dat dit voldoende is.

Groeten C
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

voor 600 euro heb je een redelijk goede tweedehands. Wil je een nieuwe scooter kopen, dan raad ik je een piaggio zip aan of Yamaha Neo's.

Als je wat sneller op wilt trekken, zou ik er wel een ander uitlaatje onder (laten) zetten. deze bijvoorbeeld:
http://www.yasunishop.nl/uitlaat-yasuni-r-black-edition-aluminium-minarelli-horizontaal-nieuw-goedkoop-kopen.html

meer informatie over zuiniger rijden met je scooter en brandstofkosten vind je hier:
http://www.s2parts.nl/zuiniger-scooter-rijden-brandstof-besparen